Familiefyr Jakten på ting er engasjerende, morsom og ting [Game Review]

Simuleringsspill for sosiale nettverk har en tendens til å smelte sammen til én tykk velling over tid, med brukere som ikke kan skille det ene fra det andre. Innovasjon fortsetter imidlertid å komme med en slik hastighet at spill – som Farmville og Hayday – som serverer den samme demografien med lignende innhold, har en tendens til å gjøre gode forretninger. Ta hvilken som helst inkarnasjon, det være seg Clash of Clans, Castle Clash eller Clash of Lords (de to siste er fra samme selskap). Du kan kanskje ikke skille dem fra hverandre, men de er sikkert populære. Grunnen til at denne sjangeren fortsatt trives, er fordi en ny kommer til og endrer spillet. Family Guy: The Quest for Stuff er et slikt spill, ute nå for iOS og Android. Det er morsomt, det er morsomt, her er vår anmeldelse.

Redaktørens merknad: Dette spillet inneholder voksent innhold og har en aldersanbefaling på 17+.

Innholdsfortegnelse

Grunning

For de som ikke vet, er Family Guy en animert serie på FOX. Showet har alltid blitt merket for å ha hentet inspirasjon fra The Simpsons i nesten alle aspekter (helt ned til karakterene), og dette spillet gjør ingenting for å slå ned den oppfatningen, du kan bytte ut karakterene og kunststilen og fortsatt sitte igjen med det samme spillmekanikk som Simpsons Tapped Out. Vi skal imidlertid ikke gå inn på disse sammenligningene. Vi vil diskutere spillet for hva det er, et morsomt, engasjerende og underholdende spill som vil holde deg hekta.

Slik tilpasser du nyhetsappen på Apple Watch

Family Guy The Quest for Stuff er laget av TinyCo. som ikke er fremmede for sosiale nettverksspill med over 80 millioner nedlastinger fra App Store; denne erfaringen viser seg i det polske Family Guy’s Game-designet.

Innhold

Spillet er et freemium-spill med en aldersvurdering på 17+ på grunn av det store volumet av vitser med voksentema, tro mot programmets natur. Spillet starter med et kort klipp med den vanlige rollebesetningen, og omtrent som en episode av showet, starter med en usammenhengende hendelse som leder inn i hovedplottet. Vitsene gjør virkelig tjeneste for fans av serien helt fra starten og gir ingen støt. Etter en rekke hendelser i åpningsklippet, må du hjelpe til med å gjenopprette Quahog. Oppdragene går tilbake til gamle vitser, du får møte alle karakterene og se noen morsomme utvekslinger mellom karakterer.

Lag en gjøremålsliste og se dag, måned og årstid

Vitsene stopper ikke, uansett hvor du snur deg, spillfellesskapet blir referert til, som Stewie Griffin-fans vil sette pris på, multiverset, hvor du kan besøke andre inkarnasjoner av Quahog, inkludert venner du har lagt til fra din virkelige sosiale nettverk. Spillets grafikk ser ut som noe ut av episoden, med flytende animasjoner og fantastiske bilder. Det er et sosialt mediegrensesnitt i spillet kalt FaceSpace, som ser akkurat annerledes ut enn Facebook til å unngå søksmål, men du vet hva det er. Dine ulåste karakterer vil fortsette å legge ut oppdateringer fra tid til annen som du kan dele (som bilder) på de faktiske sosiale nyhetsfeedene dine.

Gameplay

Spillet er standard, men raffinert. du blir introdusert med en lettfattelig opplæring som lærer deg hvordan du kan gjenopprette basen din (The Griffin home) som vil fortsette å gi ut valuta med jevne mellomrom, mens du gjenoppretter/bygger resten av Spooner Street (til slutt hele Quahog) med oppdrag som tar fra 6 sekunder til 24 timer å fullføre. Spillet ruller deg inn veldig omhyggelig, du får en rekke små oppdrag, men rett før du er i ferd med å miste oppmerksomheten lar de deg snu deg unna i noen minutter, akkurat nok til at du kan komme tilbake på egenhånd. Hvis du har det travelt, er det alltid premium valuta. Gylne muslinger for å få fart på byggingen og mynter for å kjøpe nye gjenstander. Å trykke på en karakter starter en lydbyte, det samme gjør å fullføre et oppdrag. Med hver ulåst bygning får du en ny karakter og nye historielinjer basert på den karakteren.

Hvordan installere CuteFishOS

Dette kommer til å være et av de spillene du vil se alle spille hele tiden, ikke bare fordi det er et «Family Guy»-spill, de har prøvd og mislyktes i å markedsføre dårlige spill før, men Family Guy The Quest for Stuff er et genuint bra spill, det er morsomt, det er vanedannende og hvis alt annet feiler, er vitsene alene nok til å holde deg engasjert i mange dager fremover. Med mindre du allerede har utmattet deg selv på Simpsons Tapped Out, i så fall kan du kanskje ikke gå for langt med dette.

Meg er også med.

Last ned Family Guy: The Quest for Stuff fra App Store

Last ned Family Guy: The Quest for Stuff fra Google Play Store