Haunted House av Atari er ute nå for iOS [Review]

Haunted House kom opprinnelig ut for Atari 2600 tilbake i 1982. Dette er en konsoll som hadde mindre prosessorkraft enn den typen som kreves for å vise en prikk på slutten av en setning i dag. Spillet var forståelig nok begrenset på den tiden, men det var fortsatt unikt. Du var et par flytende øyne som prøvde å finne veien gjennom et hjemsøkt hus på jakt etter biter av en urne. Eiendommen ble startet på nytt i 2010 for konsoller med en elendig utgivelse (det var ikke skummelt eller morsomt). Nå er den tilbake, gjenskapt for mobilspilling. Haunted House er ute for iOS. La oss se hvordan det går.

Gameplay

The Haunted House, i motsetning til sin originale Atari eller siste generasjons konsollforgjenger (2010), er denne versjonen av Haunted House en endeløs 2D-siderullende løper. Du veileder karakteren din ved å sveipe og trykke på ulike elementer over skjermen for å holde løperen i gang. Gjør det til en fartsfylt blanding av Temple Run, Fruit Ninja og Limbo. Hvis vi skal være ærlige, gir det ikke en god opplevelse på iPad, siden oppmerksomheten din avledes av alle de forskjellige elementene på skjermen som du må samhandle innenfor for å holde karakteren din i live. Det gir en utfordrende opplevelse. Porten fra konsoll til iOS har funnet et godt hjem i form av en endeløs løper og alle freemium-funksjonene de pleier å bringe. Du kan deaktivere opplæringen fra alternativene hvis du vil, men du kan like enkelt sveipe gjennom den. Det er en serie med instruksjoner på skjermen som du kan sile gjennom og forstå ganske raskt. Berør, sveip og skyv mens karakteren din løper. Gitt navnet og opprinnelsen til spillet, er ikke de hjemsøkte elementene akkurat skumle, selv om det bare er tull. Du kan kjøpe oppgraderinger og boosts med valutaen du samler inn og du kan bruke helsestenger for å fortsette akkurat der du slapp, i tilfelle du dør underveis og det vil skje mye når du starter.

Hvordan skjule iOS 7-statuslinjen eller noen av dens ikoner / elementer

Grafikk

Det første vi har lagt merke til er at denne ikke fikk den obligatoriske 16-bits behandlingen, muligens fordi den allerede kommer med tilstrekkelig retro-cred som den er. Kunststilen er typisk for 2D-siderullere med kjente elementer fra spill som Limbo og Vector. Animasjonene og animasjonstriggerne kan ikke klassifiseres som «veldig godt utført», du kan sveipe alt du vil, men ting vil dukke opp av seg selv, nesten tilfeldig. Totalt sett virker det greit, bortsett fra en håndfull områder som mangler polish. Det som var mest imponerende var at de beholdt gåten «bare øyne» fra det originale spillet, som et nikk til fans av originalen.

Løs lineære ligninger og brøker ved hjelp av kameraet [iOS]

Lyd

Ingen overraskelser her, omgivelseslydene, musikken og lydeffektene oppfører seg akkurat som man forventer av et smarttelefonspill. Ikke noe å skrive hjem om, men ikke dårlig heller.

Konklusjon

Dette spillet er et av de spillene du kan glede deg over hvis du er en fan av sjangeren, men det er helt sannsynlig at hvis dette ikke hadde vært en «re-imagining» av Atari-klassikeren, hadde det kanskje ikke fått samme nivå av oppmerksomhet.

offisiell trailer

Last ned Haunted House for iOS